Alweer drie weken voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Odile Janssen - WaarBenJij.nu Alweer drie weken voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Odile Janssen - WaarBenJij.nu

Alweer drie weken voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Odile

01 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Weer even een nieuwe update vanuit Su.

Inmiddels heb ik er twee weken stage opzitten. Stage was eerst erg wennen omdat veel dingen er toch wel anders aan toe gaan dan in Nederland. Bijvoorbeeld naar stage fietsen is al heel anders. Ze fietsen hier namelijk links en echt regels bestaan hier niet echt. Daarnaast ben je een van de weinige die fiets en hoor je veel mensen fluiten en toeteren. Toeteren hoor je overigens sowieso de hele dag door. Als ik eenmaal bij stage ben aangekomen moet ik eerst even bijkomen en afkoelen het is hier namelijk om 9:00 s'ochtends al tussen de 27 en 30 graden. Meestal zit ik dan op het terras te werken of heb ik een meeting. Gelukkig heb ik goede wifi op stage want deze valt in huis nogal vaak uit. Op mijn stage heb ik verschillende taken. Voor de verdieping moet ik concepten gaan bedenken om verschillende soorten mensen te trekken. Naast dat ik ze bedenk moet ik ze ook uitwerken. Aankomende zondag heb ik bijvoorbeeld een jazz avond. Naast de verdieping help ik mee met het jazz festival en ben ik verantwoordelijk voor de vrijdag avond. Dat zijn nu de grootste twee dingen en daarnaast doe ik nog verschillende kleine dingetjes. Kortom veel vrijheid en verantwoordelijkheden. Heel erg leuk maar ook best wel spannend.

In mijn vrije tijd probeer ik leuke dingen te doen. Vorige week zaterdag zijn we met het hele huis (17 mensen) naar een poolparty geweest. het begon met een bbq. Na de bbq gingen we met de partybbus naar de volgende locatie. Eenmaal bij de locatie aangekomen zagen we een paar locals in hun tuin dansen en muziek maken. we hebben even staan kijken en zijn toen bij het feestje dat bij de tour naar binnen gegaan. Toch wilde ik graag nog even kijken. Samen met Eva (huisgenootje)zijn we terug gegaan en hebben gevraagd of we mee mochten dansen. Dit mocht. Daar stonden we dan met twee blanken meiden met de locals mee te dansen echt geweldig. we hebben zelfs nieuwe dans move geleerd. Later hoorden we dat dit speciale muziek was om in een bepaalde trans te komen en hier hoorde een bepaalde dans bij die wij dus ook hebben geleerd. Als laatste gingen we naar de poolparty hier kon je dansen, zwemmen en chillen.

Naast de poolparty hebben we ook een tripje gedaan. Deze trip ging naar Brownsberg. Op zaterdag vertrokken we s'ochtends en was een van de eerste dingen waar we zijn gestopt was berg en dal. Berg en dal is een adventure park waar wij van de kabelbaan zijn gegaan. een van de laatste kabel banen was over de Suriname rivier op zo'n 100 meter hoogte (gokje). heeeeeeeel spannend en eng maar zoooo vet! wauw zo mooi. nadat we gelunched hadden zijn we verder gegaan naar een stuwmeer. Over het stuwmeer zijn we vervolgens naar een eilandje gegaan. Hier hebben we gechilld en was er de mogelijkheid om te zwemmen. S'avonds kwamen we bij de brownsberg aan. Hier moesten we de hangmatten ophangen en hebben we een nacht tocht gedaan. Tijdens de nachttocht moesten we af en toe alle lampen uit doen. Wanner dit gebeurde was het echt pik en pik zwart en zag je door de bomen de sterrenhemel heel mooi. Toen we terug kwamen van de nachtwandeling stond het kampvuur al klaar en hebben we een lekker cocktailtje gedronken. Om 9:00 vertrokken we om naar de verschillende watervallen te gaan. Helaas heersde er een steekvliegen plaag waardoor NIET stil kon gaan staan. Dit hield in drie kwartier achter elkaar dalen zonder een stop. En zo'n anderhalf uur de berg op terug zonder te stoppen. Mijn god spierpijn dat ik had haha.
Tijdens het beklimmen dacht ik waar ben ik aan begonnen, maar toen ik eenmaal boven was voelde ik me heerlijk. S'middags zijn we weer rustig terug gegaan naar Paramaribo. Kortom een heerlijk weekend.

Met mijn gaat het goed! Ik vind steeds meer mijn eigen weg. Ik heb leuke huisgenootjes en geniet erg van Suriname.

Mocht iemand een kaartje willen sturen is het handiger om dit naar mijn stage adres te sturen omdat het anders zo een maand tot twee manden kan duren.

Het adres is

Kleine Waterstraat 1a, Paramaribo-Suriname,


Dikke kuss Odile

  • 20 Oktober 2014 - 13:55

    Lilian:

    He lieverd, zo te lezen gaat het heel erg goed met je, daar in het verre Parimaribo.
    Maar daar had ik eigenlijk niet aan getwijfeld.
    Geniet!
    Liefs tante Lilian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Odile

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 13025

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 04 Mei 2015

Op avontuur in Suriname!

Landen bezocht: